Honda Jazz Hybrid – "Najveći mali automobil"

 

Ako tragate za malim automobilom sa velikim prtljažnikom, vreme je da potragu obustavite. Evo i brojki crno na belo koje to dokazuju:

304 litra. Čak i sa uspravljenim zadnjim sedištima, Honda Jazz Hybrid može da se pohvali sa 304 litra prostora za prtljag, što je posebno veliki prostor za tako mali automobilski segment. Tu je čak i dodatni plastični odeljak ispod poda prtljažnika za skrivanje vrednih stvari.

1205 litara. Spustite naslone zadnjih sedišta i prtljažnik se širi u 1.205 litara četvrtastog, ravnog i savršeno upotrebljivog prostora. To je laka  mera za automobil iz sledećeg višeg sektora. Prtljažnik je nizak, četvrtast i širok, tako da je utovar toliko lak da je to pravo blaženstvo. Za automobil dugačak samo četiri metra - istih sveukupnih dimenzija kao i prethodni Jazz - ovo zaista liči na Tardis.

A to nije sve.

Jazz Hybrid ima i hondina čuvena „čarobna sedišta“, koja su se pojavila u prvom Jazz-u, da bi upravo taj model, davne 2001. godine, postao automobil godine. Koliko pažnje je privukao govori i činjenica da je čak postojala lista čekanja za isporuku.

Pri projektovanju modela Jazz, Hondini domišljati inženjeri su pomerili rezervoar za gorivo sa mesta ispod zadnjih sedišta tako da bude ispod prednjih. To je oslobodilo ogromnu količinu slobodnog prostora koji su projektni inženjeri Honde mogli da iskoriste. Tako je nastao koncept „čarobnih sedišta“ odnosno briljantna prostorna formula koja je i danas u primeni.

„Čarobna sedišta“ se spuštaju na dva načina. Najpre, nasloni za leđa mogu da se spuste na sama sedišta. U običnim automobilima to ostavlja neravan pod za utovar koji je nezgodno koristiti i daleko je od toga da prostorno bude efikasan. Bilo bi teško tu uglaviti kabaste kutije iz IKEA prodavnice, a još teže izvaditi ih.

Ali to nije slučaj sa modelom Honda Jazz. Sa „čarobnim sedištima“, naslon za leđa zadnjih sedišta, kad se obori, spušta se tako da se zaista dobije ravna površina - proširenje zadnje kabine koje možete gotovo izmeriti libelom (dok stepenik na podu sprečava sadržinu prtljažnika da sklizne napred pri kočenju). Utovar kutija je kao igra „Tetris uživo“ - bez rizika da sve popada na vas kad dođete da istovarite kutije.

Ali nije to sve.

Osnova „čarobnih sedišta“ može takođe da se podigne, poput sedišta u bioskopu. To stvara sasvim novi prostor unutar modela Honda Jazz Hybrid, savršen za bicikle, torbe za golf ili druge tovare kao što je ono malo drvo koje ste kupili u radnji za domačinstvo, pa biste inače morali nekako da ga uglavljujete u vozilo uz stalni strah od toga da će pasti i polomiti se.

Gotovo je nemoguće pronaći manji model automobila sa takvim karakteristikama. Prostor unutar modela Jazz izuzetno je svojstvo u sektoru malih automobila. Prostor u ovom gradskom automobilu više podseća na prostor malog SUV vozila, a taj prostor prija i putnicima.

Čak i kad se vozačevo sedište pomeri sasvim pozadi, odrasli imaju dosta prostora za noge, dok prostor za glave putnika pozadi takođe podseća na prostor u nekoj luksuznoj limuzini.

Dvometraši, ne plašite se: Honda Jazz Hybrid je mali automobil u kojem ćete sa zadovoiljstvom sedeti pozadi i neće biti potrebe da se borite za mesto suvozača.

Dodatan adut su i udobna zadnja sedišta. Neki mali automobili imaju tvrde, neudobne stolice u drugom redu, odnosno drugu klasu za drugi red. Ali ne i Jazz. Njegova zadnja sedišta su obložena, duboka i komforna - dovoljno da na njima možete provesti sate i sate.

Honda je ujedno razmišljala o ulasku i izlasku. Ako ste visoki, zavlačenje pozadi u mala kola ponekad može da vas natera da poželite da niste odustali od lekcija joge. Međutim, Honda Jazz Hybrid ima zadnja vrata koja se otvaraju punih 90 stepeni što omogućava lagodan ulazak i izlazak iz auta.

Pametan automobil trebalo bi da poseduje dosta korisnih elemenata, a Honda Jazz Hybrid očekivano tu ne razočarava. Većina automobila danas ima držače za čaše, ali koliko automobila ima držače u kojima topli napici ostaju topli, a hladni - hladni?

Honda Jazz može i to, tako što postavlja držače za šolje ispred otvora za ventilaciju, što znači da vam je piće smešteno nadohvat ruke sa dva kraja instrument table, umesto da su uglavljena i da rizikujete da ih prospete.

Putnici na prednjem sedištu takođe imaju široki pogled, jer su  inženjeri Honde su projektovali stub vetrobrana. Pa tako umesto tradicionalnih debelih A-stubova s obe strane vetrobrana koji vam narušavaju pogled napred, Jazz ima dva tanka, ali opet superjaka A-stuba, sa širokim zakrivljenim staklom između njih. To ne samo što jača osećaj prostranosti, već znači da su slepe tačke svedene na minimum.

Honda Jazz Hybrid ima čak i centralni vazdušni jastuk za prednja sedišta, kao jedan od prvih svetskih automobila sa takvim rešenjem, što osigurava da vozač i suvozač ne dođu u konrakt jedno s drugim u slučaju nesreće.

Upravo ta karakteristika bila je ključna za osvajanje punih pet zvezdica Euro NCAP bezbednosnog rejtinga, ali i dokaz da je to mali automobil sa nivoom zaštite putnika na nivou velikih.

Tvrdnju da je posredi najbolji hibridni automobil podupire pametna tehnologija ispod haube modela Honda Jazz. Čak i tu, prostor je iskorišćen efikasno, sve zahvaljujući najnovijoj tehnologiji Honda hybrid e:HEV.

Napredni hibridni pogonski sklop e:HEV kombinuje živahan, efikasan benzinski motor sa specijalno dizajniranim dvomotornim hibridnim sistemom. Umesto da pokreće točkove, motor pokreće generator i stvara elektricitet. On se šalje pogonskom motoru, koji pokreće prednje točkove: dok se Honda Jazz vozi kao konvencionalni automatik, ne treba mu konvencionalni automatski menjač, što štedi prostor i pojačava efikasnost. Sve to doprinosi i ekonomičnosti, sa više od 60 mpg koji se mogu postići u kombinovanom ciklusu, prema zvaničnim WLTP brojkama.

Prostor unutar modela Honda Jazz Hybrid jedno je od najupečatljivijih njegovih svojstava i teško da neki model na tržištu može da se meri sa njim. To je najveći „mali automobil“ koji možete da kupite, a činjenica da je ujedno jedan od najboljih hibridnih automobila samo dodatno doprinosi njegovoj atraktivnosti.