Tokom svojih pola veka postojanja Honda Civic je evoluirala u jedan od najpopularnijih hečbekova na svetu, posebno imajući u vidu da je samo tokom prve polovine 2022. godine ovaj model prodat u više od 27 miliona primeraka.

 

Kako je sve počelo?

Početkom 1970-ih sa rastom cena goriva, porasla je i potražnja za kompaktnijim, jeftinijim vozilima koja manje troše. Kao i uvek, Honda je bila korak ispred svog vremena i 1972. godine predstavila je svoju prvu generaciju Civic-a veoma štedljivog motora, i to neposredno pre naftne krize 1973. Ime „Civic“ potiče od engleskih izraza „građanin“ i „grad", što je trebalo da bude asocijacija za pristupačno gradsko vozilo dostupno svima.

 

Deset generacija Honde Civic

Honda predstavlja sinonim za inovacije, a model Civic je sa svakom novom generacijom bio sve moderniji. U nastavku vam donosimo priču o generacijama Civic-a koje su obeležile pet decenija postojanja ovog automobila.

Honda Civic – 50 godina inovacija
1. generacija (1972-1979)

Prva Honda Civic je predstavljena 11. jula, 1972. godine kao kompaktni automobil sa dvoje vrata. Model je predstavljen evropskom tržištu 1975. u verzijama sa dvoje i troje vrata. Četvorocilindrični motor sa vodenim hlađenjem od 1.169 kubika i opcija po kojoj može da troši i olovni i bezolovni benzin (relativno novo gorivo u to vreme), Civic-u je odmah obezbedila uspeh.

Iste godine, Honda tržištu Sjedinjenih Američkih Država predstavlja revolucionarni CCVC motor (Compound Vortex Controlled Combustion).

Za razliku od konkurentskih motora, katalizator nije bio potreban da bi se uklonili zagađivači, jer ih CVCC motor u Hondi uopšte nije generisao. Zahvaljujući efikasnom procesu sagorevanja, Civic je ispunio nove propise o emisiji i bez katalizatora. Civic je nudio rešenje za problem, a nije samo pokušavao da ga ublaži.

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
2. generacija (1979-1983)

Civic druge generacije stiže početkom 1980-ih. Već prepoznatljivijeg dizajna, model postaje viši, duži i širi od svog prethodnika. Civic druge generacije bio je opremljen standardnim motorom od 1.335 kubika u kombinaciji sa tri opcije menjača.

Pored toga, predstavljeni su štedljivi FE model (ekonomičan potrošač) i S model (Sport). Od ove verzije, hečbek sa petoro vrata postaje dostupan i u Evropi. Do tog trenutka kupcima su bile dostupne samo varijante sa dvoje i troje vrata.

 
 

Honda Civic – 50 godina inovacija
3. generacija (1983-1987)

Septembra 1983. godine na tržište stiže i Civic treće generacije sa svojim klasičnim, ugaonim dizajnom iz 80-ih. Sportski model CRX - danas kultno vozilo - bio je tehnički nadmoćan za svoje vreme i imao je do 160 KS u nekim varijantama. U kombinaciji sa impresivno malom potrošnjom goriva, uošte ne iznenađuje što je prodaja bila odlična, a liste čekanja na isporuku poduže.

Honda je 1984. godine predstavila i svoj pogon na sva četiri točka (4WD) uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. U to vreme, pogon na sva četiri točka bio je dostupan samo za vozila visokih performansi i za terenska vozila. Civic sa pogonom na sva četiri točka bio je jedinstven i to ne samo u svom segmentu.

Prvobitno se pogon na sva četiri točka uključivao pritiskom na dugme. Međutim, dugme je ubrzo zamenjeno automatskom „Real Time“ spojnicom, koja je i danas u upotrebi.

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
4. generacija (1987-1991)

Civic četvrte generacije postaje dostupan od septembra 1987. i donosi nove motore od 1.5L sa 16 ventila. Ubrizgavanje goriva i duplo bolje oslanjanje, obezbedili su dodatni osećaj sportskog upravljanja i znatno unapređen kvalitet i udobnost u vožnji.

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
5. generacija (1991-1995)

U septembru 1991. Honda je lansirala potpuno redizajniranu i osavremenjenu verziju Civic-a. Pre svega, pažnju je tada privukao aerodinamičan izgled pete generacije. Brojni bezbednosni sistemi predstavljeni su 1994. godine, uključujući standardne vazdušne jastuke za putnike i opcioni ABS.

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
6. generacija (1995-2000)

Tržištu predstavljen u septembru 1995. godine, hečbek šeste generacije bio je veći od svog prethodnika uz isto međuosovinsko rastojanje od 262 cm.

Istovremeno, nastavlja se razvoj sistemim za zabavu - to je prva generacija koja stiže sa CD plejerom.

Godine 1997. Honda je lansirala moćni Civic Type R (R kao sinonim za trke).

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
7. generacija (2000-2005)

Civic novog milenijuma izdvaja prostor i udobnost kao najvažnije karakteristike. Novi, sada viši hečbek stiže sa enterijerom savršeno dizajniranim za porodice. Dvostruko vešanje menja MacPherson oslanjanje čime je znatno unapređena upravljivost i udobnost u vožnji. Godine 2001, Evropi su premijerno prestavljeni modeli Civic Hybrid i Type R.

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
8. generacija (2005-2011)

U septembru 2005. Honda predstavlja potpuno iznova osmišljen Civic futurističkog stila i ergonomskog enterijera koji je osvojio mnoštvo nagrada. S druge strane, Honda predstavlja različite stilove karoserija u zavisnosti od regiona. U SAD i Aziji su postojali notčbek sedan i kupe, a u Evropi hečbek varijante sa troje i petoro vrata.

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
9. generacija (2011-2017)

Devetom generacijom Honda uvodi Eco Assist tehnologije, koje su objedinjeno smanjile potrošnju goriva za 10 odsto. Dalje uštede su postignute kroz aerodinamička poboljšana i smanjenje težine. Civic ponovo ističe važnost bezbednosti - zato i dobija priznanje Euro NCAP-a i pet zvezdica, kao najvišu moguću potvrdu u tom segmentu.

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija
10. generacija (2017 - danas)

Civic sa desetom generacijom predstavljenom u Evropi 2016. godine dobija potpuno novi izgled. Karoserija je uglađenija, orijentisana na sportski karakter vozila u odnosu na ostale modele iz ove klase. Kabina je bogato opremljena izvanrednim sistemima za zabavu i informacije i bezbednost.

 

 

Honda Civic – 50 godina inovacija

Honda Civic - 11. generacija

Kako će izgledati buduća Honda Civic? Dve su važne prekretnice pred nama u 2022. godini: 50. godišnjica Civic-a i predstavljanje 11. generacije Civica u verziji e:HEV.

U Evropi, model će biti dostupan samo kao hibrid, uz naprednu Honda e:HEV potpuno hibridnu tehnologiju. Civic se puni u pokretu, tiho se vozi samo na čist električni pogon i kombinuje fantastične performanse električnog pogona velikog dometa.

Savremen, moderan i sofisticiran - to je novi Civic. Novi dizajn predstavlja spoj komfora, bezbednosti i prostranosti.