2016 moto 1
2016 moto 4
2016 moto 3
2016 moto 5
2016 moto

Novi CRF300L i CRF300 Rally

CRF250L je 2012. imao evropsku premijeru i od tada tiho i nenametljivo potvrđuje svoju svestranost i praktičnost zasnovanu na formuli lagane dvostruke namene. Pet godina kasnije pridružio mu se CRF250 RALLY, koji svojim izgledom, kao da je tek stigao iz Dakara, usmerava aspiracije na avanture dužeg dometa. Model predviđen za 2021. donosi važna unapređenja za oba motocikla, a u centru pažnje nalazi se agregat većeg kapaciteta postavljen na znatno olakšanu šasiju, što za ukupan rezultat ima 13% bolji odnos snage i težine.

Novi DOHC jednocilindrični hlađeni agregat sa četiri ventila i 286cc, usklađen je prema EURO 5 normama, isporučuje maksimalnih 20.1kW pri 8,500rpm, i zahvaljujući većoj površini glave cilindra ostvaruje obrtni moment veći za čitavih 18%, odnosno 26.6Nm pri 6,500rpm (prethodno 18.2kW  pri 8.500rpm/22.6Nm pri 6,750rpm). Odnos prvih pet stepeni prenosa sada je niži čime se maksimalno koriste prednosti uvećane snage i momenta dok je za šesti stepen odnos viši, čime se postiže veća udobnost u vožnji na većim brzinama. Asistirano kvačilo brine za prenos snage na zadnji točak i za čitavih 20% smanjuje napor potreban na ručici kvačila.

Redizajnirani čelični dvodelni dupli ram, aluminijumski nosač i spoj viljuške ukupno su olakšali celu konstrukciju za 4kg dok je stepen krutosti revidiran a zadnji kraj je fleksibilniji kako bi povećao ugođaj i odziv sa zadnjeg točka. Geometrija upravljanja je detaljno podešena i usklađena sa dužim hodom sistema oslanjanja (10mm napred/20mm pozadi za CRF300L i 10mm napred za CRF300 RALLY) uz povećano odstojanje od tla (klirens).

Linije novog CRF300L su sveže i izoštrene a tanja šasija dobija novi rezervoar za gorivo kapaciteta od 7.8L, novo sedište i veoma pregledan LCD instrument displej. Pozicija upravljanja je znatno unapređena i lakša za manevrisanje – krajevi ručica blago su povučeni nazad, oslonci su spušteni i pomereni nazad. Visina sedišta od 880mm povećana je za 5mm.

Šire gumeno sedište kod modela CRF300 RALLY niže je za 10mm, i sada je visoko 885mm; rezervoar je porastao za 2.7L na 12.8L. Vozač vibracije na upravljaču ne oseća zbog tegova dodatih u ručice, a oslonci su, iz istog razloga, zapunjeni gumenom masom, dok su LED indikatori sada fleksibilno postavljeni radi dugotrajnosti.

Posmatrajući ih kao celinu, CRF300L i CRF300 RALLY i dalje su nadmoćno praktični i spremni za duplu namenu, u skladu sa originalom formulom. Uz sva unapređenja koja stižu sa modelom za 2021, biće više nego spremni za svaku vrstu izazova – od vožnje oko bloka do putovanja po celom svetu.