Honda Hibridna Tehnologija - Plan za zeleniju budućnost

HONDA HIBRIDNI AUTOMOBILI

 

Ispunjavanje sve brojnijih zahteva za poštovanjem standarda nižih emisija u vožnji danas je izuzetno važno – a isto važi i za sutrašnji, ekološki osvešćeni svet.

Novi propisi su već uticali na troškove vožnje i tako će biti i u budućnosti. Vreme hibridne energije je već nastupilo, ona će biti sve popularnija kako vreme bude prolazilo jer hibridni automobili imaju drastično veću efikasnost u potrošnji goriva sa manjim emisijama CO2 u odnosu na klasična vozila na benzinski pogon. Sasvim jednostavno, hibridi su došli i ostaće tu, a gledajući na duge staze štede i mnogo novca.

Honda će nastaviti da razvija hibridna vozila sa ciljem da postanemo društvo sa niskim emisijama CO2.

Naša stručnost u razvoju hibrida tokom godina sazdana je na kreativnosti, inovaciji i stalnim poboljšanjima. Najpre smo uveli hibridnu tehnologiju pogonskog sklopa sa modelom Insight 1999. godine i od tada pa nadalje, postižemo značajna poboljšanja u razvoju ovih tehnologija radi širenja naše ponude hibridnih vozila.

Sport Hybrid SH-AWD

Ovo je naša nova generacija sistema pogona na sva četiri točka, gde vozilo ima benzinski motor koji radi sa velikim elektromotorom napred i dva elektromotora pozadi. Ovaj hibridni pogonski sklop konkretno doprinosi performansama u skretanju i kočenju, kao i efikasnoj potrošnji goriva. Nismo ga uzalud nazvali „Pogonom na sva četiri točka sa super-upravljanjem“.

Honda Hybrid Performance i-MMD

Veoma responsivan doživljaj veoma mirne vožnje od sistema koji „misli svojom glavom“. Mi ga nazivamo Inteligentnim Multimodalnim pogonom i on se prebacuje između tri moda, zavisno od situacije u vožnji i tipa puta po kojem vozite.

 

Dvostruka snaga

Jednostavno rečeno, naša napredna hibridna vozila kombinuju korist od benzinskih motora sa elektromotorima. Ona su projektovana tako da vam pruže mnogo veću ekonomičnost uparivanjem benzinskog motora sa efikasnom potrošnjom i snage iz elektromotora. Ti motori rade harmonično, nesmetano se nadovezuju i glatko daju snagu i odlično ubrzavaju onda kada vam je to potrebno.

NAŠ NOVI HIBRIDNI TERENAC

Potpuno novi Honda CR-V Hybrid.

Upotrebom i-MMD dvomotornog sistema, proizveli smo naš prvi hibridni SUV za opštu upotrebu koji će se prodavati u Evropi, u obliku potpuno novog modela Honda CR-V. Dobro poznat po vrhunskom kvalitetu, svestranosti i prostranosti vodećoj u klasi, ovaj novi CR-V – napravljen sa dvolitarskim benzinskim motorom koji radi sa Etkinsonovim ciklusom i našim jedinstvenim hibridnim pogonskim sklopom – spreman je da vas odveze mnogo dalje i mnogo jeftinije, do sledećeg horizonta… i još dalje.

POGONSKA SNAGA

Performanse Honda hibrida.

Honda i-MMD hibridni pogonski sklop daje snažan momentalni odgovor preko dva elektromotora; to je pogon koji izaziva ushićenje. Ali ne radi se tu samo o tom elektronskom obrtnom momentu, pošto vam naša hibridna vozila pružaju najbolje iz oba sveta. Ovaj tip inteligentne pogonske tehnologije automatski se prebacuje između električne energije pri manjim brzinama i benzinske energije pri većim brzinama kretanja, kada je to najefikasnije.

 

Glatko i tiho

Doživljaj vožnje Honda hibrida je jedinstven – ništa ne može da se poredi sa smirenim i spokojnim osećajem blagog polaska u električnom modu. Onda, kada benzinski motor oživi, tranzicija je toliko tiha i glatka, da se pitate da li je motor uopšte proradio.

Nema potrebe za punjenjem

Ono sjajno u vezi sa hibridom jeste činjenica da ne morate da tragate za stanicom za punjenje niti da kod kuće ugrađujete specijalnu utičnicu. Motor će neprekidno puniti bateriju dok radi – potrebno je samo da ga napunite benzinom kao što biste inače uradili. Zaista je toliko jednostavno.

 

Idemo sve niže

Hibrid će vam sniziti račune za gorivo i uštedeti vam novac. Korišćenje manje goriva ujedno znači i niske emisije – što je mnogo bolje i za novčanik i za životnu sredinu.

 

Spokoj u mislima

Nećete imati nikakvih briga pet godina ili sa kilometražom do pređenih 100.000 km – šta god prvo nastupi – zato što je Honda i-MMD baterija potpuno pokrivena iscrpnom i ekstenzivnom garancijom; bićemo uz vas na putu sve vreme.

PAMETAN HIBRID

On misli svojom glavom.

Sistem i-MMD (inteligent multimodalni pogon) utvrđuje kako da se gorivo i električna energija koriste na najefikasniji način, što znači da nema potrebe da se vozač odlučuje između tri moda vožnje; električnog pogona, hibridnog pogona i motornog pogona.

Kako hibrid radi sa električnim pogonom?

U modu električnog pogona, pogonski motor crpi energiju isključivo iz baterija što dovodi do super tihe vožnje sa niskim emisijama.

 

Kako funkcioniše hibridni pogon?

U hibridnom pogonu, benzinski motor isporučuje snagu motoru elektrogeneratora koji opet isporučuje energiju pogonskom elektromotoru, tako da sva suvišna energija iz benzinskog motora biva vraćena kroz generator radi ponovnog punjenja baterija.

 

Kako hibrid radi u motornom pogonu?

U motornom pogonu, točkove pokreće benzinski motor, sa podsticajem vršne snage iz elektromotora „na zahtev“ kada treba da izvedete brzo preticanje.

 

Honda hibridni modovi vožnje u akciji?

U većini urbanih voznih situacija, vozilo će se kretati između hibridnog pogona i električnog pogona za optimalnu efikasnost.

ZBIR DELOVA

Sveukupno, ove napredne komponente Honda hibrida stvaraju sasvim novi doživljaj vožnje.

Motori za generisanje i pogon

Da bi dali dobro ubrzanje velikom automobilu, motori treba da budu snažni i kompaktni. Motor generator proizvodi elektricitet koji se skladišti u bateriji.

VTEC motor sa Etkinsonovim ciklusom

Napredne tehnologije, uključujući VTEC, daju manju potrošnju goriva, i generišu električnu energiju.

Litijum-jonska baterija

Kroz generacije hibridnih automobila, performanse baterije poboljšane su kroz Hondine napredne tehnologije. Hondine baterije mogu da skladište više elektriciteta, sa malim gubicima pri punjenju i pražnjenju.

Kvačilo povezano sa motorom

Glavna svrha motora je generisanje elektriciteta, obično tokom krstarenja velikom brzinom kada je to efikasnije. Kompaktno kvačilo povezano sa motorom takođe isporučuje snagu iz motora točkovima za vožnju sa efikasnom potrošnjom goriva.

PCU (Jedinica za kontrolu snage

PCU kontroliše dva motora i efikasno rasipa toplotu nastalu usled proizvodnje velikiih količina stvorene energije.

VREME ZA PITANJA

Sastavili smo spisak pitanja o performansama hibrida koja se najčešće postavljaju.

Šta je hibridna tehnologija? Kako radi? Koliko dugo traju baterije? Ova pitanja, kao i mnoga druga, imaju svoje odgovore u odeljku Najčešće postavljanih pitanja o Honda hibridima.

 

 

ŠTA JE i-MMD HIBRID?

To je skraćenica za inteligentni multimodalni pogon – performanse Honda hibrida. Reč je o našem novom hibridnom pogonskom sklopu sa tri pogonska moda: motornim pogonom, hibridnim pogonom i električnim pogonom. Responsivan je, gladak i efikasan – hibrid koji možete da osetite.

 

KAKO FUNKCIONIŠE HIBRIDNA TEHNOLOGIJA?

Niže navedeni odgovori pomoći će vam da razumete performanse Honda hibrida, ključne elemente i koristi od inteligentnog multimodalnog pogona: različiti modovi, kako proizvodi energiju, dopunjuje svoju bateriju i daje vam istančani, a opet veoma uzbudljiv pogon.

 

Performanse hibrida

Kako funkcioniše i-MMD?

Inteligentni multimodalni pogon je hibridni sistem koji kombinuje benzinski motor, dva elektromotora i litijum-jonsku bateriju. Zavisno od preovlađujućih okolnosti, on automatski bira i menja tri moda vožnje kako bi obezbedio da optimalne performanse i efikasnost budu održavane u svakom trenutku.

 

Koja su to tri moda vožnje?

Motorni pogon, hibridni pogon i električni pogon: 

Motorni pogon je kada automobil pokreće benzinski motor – kao tokom trajne vožnje velikom brzinom.

Hibridni pogon znači da benzinski motor i elektromotor dele posao – na primer, kada vozilo snažno ubrzava tokom vožnje.

Električni pogon je kada automobil radi 100% na bešumnu električnu energiju. To je obično kada ubrzava iz stajanja ili pri vožnji malim brzinama.

 

Šta se dešava kada treba da pretičem?

Za snažno ubrzanje, benzinski i elektromotori koriste se zajedno da pokreću vozilo napred (hibridni pogon), minimalizujući malo kašnjenje koje doživljavate u konvencionalnom automobilu. Ako ste tako raspoloženi, „Sport“ mod, aktiviran preko selektora modova, omogućava responsivnije dodavanje brzine.

 

Kada vozilo koristi električni pogon?

Za ubrzanje iz stajanja, i pri malim brzinama, bešumni elektromotor koristi energiju iz baterije. Čisto električni domet od 2km moguć je zavisno od uslova, kao što su teret, saobraćaj i tip puta. Kada zatreba dotok energije, generator će početi da pune bateriju. Sve se to obavlja nesmetano, bez potrebe za intervenciju vozača.

 

Šta je regenerativno kočenje?

Regenerativno kočenje pretvara inače rasutu energiju kočenja u elektricitet i čuva ga u bateriji. Elektromotor preokrenut tako da umesto da koristi elektricitet za okretanje točkova, točkovi u okretanju pokreću motor koji stvara elektricitet.

 

Koristi od hibrida

Kako izgleda voziti hibrid?

U mnogome kao i običan automobil – tako da tu nema ničeg strašnog –ali sa pojačanom responsivnošću, glatkoćom i efikasnošću. On „klizi“ između modova sa performansama Honda hibrida tako da pruža i-MMD sistemu stvaran osećaj u kojem vozač može da uživa.

 

Koje su koristi od posedovanja hibrida?

Efikasnost i ekonomičnost. Vožnja hibrida podrazumeva potrošnju manje goriva nego u konvencionalnom automobilu. Potrošnja manje goriva podrazumeva ređe odlaske do benzinske pumpe, što opet podrazumeva niže troškove za benzin za vas, a manja potrošnja benzina znači niže emisije goriva – što je dobro za svakoga.

 

Napajanje i-MMD Hibrida

Kako da punim bateriju?

Opustite se, ne morate ništa da radite. Dnevna vožnja puni bateriju dotokom energije koji je automatski regulisan. Bez uključivanja, bez traganja za mestom za punjenje. Potpuno jednostavno.

 

Kako benzinski motor puni bateriju?

Motor daje energiju motoru generatora za punjenje baterije. Nivo napunjenosti baterije neprekidno se nadzire, i dopuna počinje automatski. Merni uređaj na kontrolnoj tabli pokazuje stanje baterije, a do njega vam 7-inčni LCD Interfejs sa informacijama za vozača govori, na prvi pogled, šta i-MMD sistem radi.

 

Koliko dugo će hibrid potrajati?

Mi imamo dve decenije iskustva sa hibridnim pogonskim sklopovima i garantujemo 5 godina ili kilometražu od 100.000 km za i-MMD komponente – šta god prvo nastupi.