AUTOMOBIL KONSTRUISAN PO MERI VOZAČA

Potpuno nova deseta generacija Honde Civic predstavlja savršenu kombinaciju upečatljivog dizajna, sportskog stila i praktičnosti – sa pažnjom posvećenom dinamičnosti u vožnji.

 

 

Upečatljiv dizajn spoljašnjosti

Silueta novog modela zrači samopouzdanjem i sportskim karakterom. Širi, duži i niži od svojih prethodnika, potpuno novi Civic ima kratke prepuste i oštre linije koje su odgovorne za visok nivo aerodinamične efikasnosti. Oštro i agresivno „lice“, naglašeni lukovi točkova i izraženi prednji i zadnji usisnici vazduha naglašavaju sportski karakter modela.

 

Potpuno nova platforma

Novi Civic model dizajniran je od nule kako bi ispunio obećanje agilne i uzbudljive dinamičnosti. Lagana, ali veoma čvrsta karoserija, koja predstavlja proizvod inovativnog inženjeringa i tehnika poizvodnje, poseduje nizak centar gravitacije i sofisticirani sistem suspenzije, koji zajedno doprinose uzbudljivom i zabavnom iskustvu tokom vožnje.

 

Redizajnirana unutrašnjost sa novom generacijom multimedijalnog sistema

Potpuno nova unutrašnjost poseduje jednostavan i minimalistički izgled. Nove tehnologije, odlična završna obrada i kvalitetni materijali uz niži položaj sedenja, pružaju vozaču osećaj povezanosti sa automobilom. Druga generacija Hondinog multimedijalnog sistema Connect sadrži Apple CarPlay i Android Auto integraciju.

 

Potpuno novi VTEC TURBO benzinski motori

Novi Civic model debituje sa dva potpuno nova VTEC TURBO benzinska motora koji su razvijeni sa ciljem da isporuče snažno, uzbudljivo i efikasno iskustvo vožnje, uz savršenu ravnotežu između visokih performansi i niske potrošnje goriva, karakterističnom za Hondinu jednstvenu Earth Dreams tehnologiju.

 

Honda Sensing kao deo standardne opreme



Honda Sensing sistem napredne bezbednosti i sistema za pomoć vozaču garantuje najveću bezbednost u ovoj klasi vozila.

 

 

 

Sportski, svež i upečatljiv dizajn spoljašnjosti

 

Novi Civic hečbek krasi glatka i zabačena silueta i predstavlja novi pravac Hondinog dizajna koji krasi jak i sportski karakter. Oštre linije su upotpunjene najsveobuhvatnijim aerodinamičnim paketom u komapakt segmentu, uključujući ravno podvožje.

 

Sportski izgled počinje sa niskim i širokim proporcijama koje naglašavaju veće rastojanje između točkova. Hečbek je 30 mm širi i 130 mm duži od prethodne generacije Civic modela sa petoro vrata. Automobil je 20 mm niži od prethodnika, stvarajući uglađenu liniju krova. Povećane dimenzije naglašavaju izrazit dizajn i sportski stil modela dok u isto vreme povećavaju dinamičnost i prostranost unutrašnjosti.

 

Veće i šire felne i pneumatici dodatno naglašavaju širi stav vozila, dok veće međurastojanje između točkova, kratki prepusti i oštar ugao vetrobran stakla povećavaju dinamičan osećaj unutrašnjosti.

 

Sportski i sofisticirani detalji dizajna uključuju kratke prepuste sa prednje strane sa izraženim usisnicima vazduha radi postizanja sportskog izgleda vozila. Rezultat je oštra i agresivna interpretacija Hondinog prepoznatljivog „lica“, uključujući poznata Hondina prednja svetla.

 

U zavisnosti od opreme modela, tanka prednja svetla mogu biti opremljena LED ili halogenim sijalicima. Svi modeli poseduju LED svetla za dnevnu vožnju.

 

Uglađene i zakošene konture karoserije protežu se bočnim stranama automobila, sa linijama koje presecaju ručke prednjih i zadnjih vrata i kulminiraju u izraženim LED zadnjim svetlima oblikovanim u obliku slova „C“.

 

Oštri prelomi zadnjeg branika i oblikovani usisnici vazduha kompletiraju sportski izgled. Celokupan efekat je uglađen i sofisticiran izgled sa izrazitim i potpuno modernim dizajnom spoljašnjosti Civic modela.

 

 

Dizajniran od nule sa potpuno novom platformom koja je razvijena radi uzbudljivog i dinamičnog iskustva u vožnji

 

Shvatajući da kupci na globalnom tržištu od potpuno novog Civic modela očekuju superioran standard kvaliteta, prefinjenosti i dinamičnih performansi, Civic razvojni tim predstavlja Hondin najveći inženjerski program do sada.

 

Cilj je bio da se obnovi suština Civic modela kao automobila sa izrazito sportskim karakterom. Počev od najranijih faza razvoja, inženjerski tim testirao je najbolje automobile iz kompakt klase, uključujući vodeće modele premijum brendova. Ovaj proces evaluacije služio je kako bi se definisali ciljevi u oblastima vožnje, upravljanja, manevrisanja i NVH (buka, vibracije, tvrdoća), kao i po pitanju kvaliteta unutrašnjosti i celokupnog utiska, koje novi Civic model mora ispuniti.

 

Uprkos ambicioznom inženjerskom programu, novi Civic ispunjava sve zahteve kako bi postao „automobil za sve ljude, automobil za ceo svet“ zadržavajući svoju poziciju kao pristupačan kompaktan automobil u pogledu cene, potrošnje goriva i troškova održavanja. U skladu sa tim, razvojni proces zahtevao je novi način razmišljanja i nove pristupe konstrukciji karoserije, aerodinamičnosti, pogonskom sklopu i dizajnu šasije.

 

Napredna kombinovana platforma

Dizajn nove platforme, izbor materijala, proces i nove tehnike proizvodnje bili su ključni za razvoj lakše, ali značajno čvršće strukture. Nova karoserija je 16 kg lakša od prethodne generacije Civic modela dok poseduje torzionu čvrstoću veću za 52 procenta.

 

Značajne funkcije dizajna karoserije uključuju prednje i zadnje pregrade u obliku prstenova koji obuhvataju kabinu. Čvrstoća platforme dodatno je povećana korišćenjem strukture poda velike jačine, uključujući poprečne sprege ispred prostora sa agregatom i između osnova A i B stubova.

 

Dodatne inovativne mere iskorišćene su prilikom procesa sastavljanja karoserije, koji uključuje inovativne tehnike spajanja. Kompletan unutrašnji ram sastavlja se prvi, nakon toga dolazi spoljašnji ram i potom spojevi. Ovaj način je u suprotnosti sa konvencionalnom metodom sklapanja karoserije, gde se prvo sklapa spoljašnji ram a nakon toga unutrašnji sklop i spojevi. Nova proizvodna tehnologija u velikoj meri doprinosi celokupnoj čvrstoći karoserije.

 

Proces varenja postavlja mesta varenja u razmaku od 20 mm na kritičnim mestima na koroseriji, u poređenju sa tradicionalnim razmakom od 40 mm do 45 mm. Ovim putem se povećava čvrstoća i dugotrajnost.

 

Inovacije u oblasti dizajna, inženjeringa i proizvodnje rezultuju povećanjem otpornosti karoserije na savijanje od 65 procenata u poređenju sa prethodnom generacijom Civic modela, i povećanjem od 41 procenta u pogledu torzione čvrstoće. Na ovaj način stvara se bolja prilika za podešavanje suspenzije radi još bolje upravljivosti i superiornog iskustva u vožnji.

 

Najdinamičniji Civic ikada

Napredna platforma pruža optimizovanu osnovu za značajno povećanje dinamičnosti šasije. Dizajnerski tim je sebi postavio cilj postizanja najboljeg upravljanja i udobnosti vožnje.

 

Potpuno nova suspenzija, niži centar gravitacije i povećana čvrstoća karoserije pomažu poslednjoj generaciji Civic modela da vam pruži neverovatne karakteristike vožnje. Udobnost vožnje je nenadmašena i predstavlja rezultat sveobuhvatnog razvoja i fokusiranja na nove tehnologije i tehnike.

 

Rezervoar za gorivo u novom Civic modelu je premešten i pod automobila je spušten u odnosu na prethodni model. U kombinaciji sa prepravljenom šasijom i suspenzijom, centar gravitacije novog modela je niži za 10 mm. Te promene takođe omogućavaju položaj vožnje koji je bliže putu, sa tačkom vaših kukova koja je niža za 35 mm, pružajući vam sportski osećaj.

Na prednjem delu MacPherson vešanje pruža veliku lateralnu čvrstoću i nisku longitudalnu čvrstoću radi optimizovanog iskustva u vožnji.

 

Zadnji kraj je opremljen potpuno novom multi-link suspenzijom i novim čvrstim podokvirom koji u saradnji garantuju veliku stabilnost radi superiorne udobnosti u vožnji i lineranog upravljanja.

 

Velika pažnja je posvećena specifičnom položaju tački montiranja suspenzije kako bi se osigurala optimalna čvrstoća i poboljšale performanse suspenzije. Hidraulično ispunjene tačke potpore na prednjem i zadnjem kraju rezultuju odličnom izolacijom tokom vožnje kao kontrolom vibracija šasije. Osim toga, novi podramovi na prednjem i zadnjem kraju su specifično postavljeni kako bi se G sile prilikom skretanja prenosile direktno kroz suspenziju na podram.

 

 

Potpuno novi VTEC TURBO benzinski motori za zapreminom od 1.0 i 1.5 litara poseduju dinamične performanse i neverovatnu snagu

 

Novi Civic model predstavlja prvi Hondin hečbek za Evropsko tržište koji nudi 3-cilindrični benzinski agregat od 1.0 litre i 4-cilindrični benzinski agregat od 1.5 litara sa turbo punjačima. U Hondinoj istoriji nalaze se neki od najboljih agregata visokih performansi u automobilskoj industriji, a nove VTEC TURBO jedinice su dizajnirane prvenstveno kako bi pružile dinamične performanse i podržale sportski karakter Civic modela. Međutim, ove motore agregate takođe krasi veoma konkurentna potrošnja goriva i emisija gasova. Oba agregata dostupna su u kombinaciji sa novom 6-stepenom manuelnom transmisijom ili CVT automatskom transmisijom.

 

3-cilindrični VTEC TURBO benzinski agregat sa zapreminom od 1.0 litre isporučuje značajno poboljšanje u pogledu svakodnevne vožnje, zahvaljujući većem obrtnom momentu pri niskim i srednjim obrtajima motora. Maksimalni obrtni momenat od 200 Nm, sa 6-stepenom manuelnom transmisijom je dostupan pri 2.250 obr/min, odnosno 180 Nm sa CVT transmisijom između 1,700 i 4,500 obr/min. Maksimalna snaga iznosi 129 KS (95 kW) pri 5,500 obr/min.

 

Veći 4-cilindrični VTEC TURBO benzinski motor sa zapreminom od 1.5 litara pruža mnogo bolje performanse – u pogledu snage i obrtnog momenta – u poređenju sa VTEC motorom od 1.8 litara iz prethodnog Civic modela. Maksimalna snaga od 182 KS (134 kW) je dostupna pri 5,500 obr/min (pri 6,000 obr/min sa CVT transmisijom). U kombinaciji sa 6-stepenom manuelnom transmisijom maksimalni obrtni momenat od 240 Nm je dostupan između 1,900 i 5,000 obr/min. Kod modela sa CVT transmisijom obrtni momenat od 220 Nm je dostupan između 1,700 i 5,500 obr/min.

 

 

Prostrana unutrašnjost i povećana funkcionalnost među najboljim u klasi

 

Novi Civic održaće reputaciju modela poznatog kao najpraktičniji u klasi sa nenadmašnim putničkim i prtljažnim prostorom. Kvalitetni materijali, jednostavan i sofisticiran dizajn i novi digitalni displej instrument table stvaraju svež unutrašnji ambijent vrhunskog kvaliteta.

 

Više prostora za putnike

Delimično zahvaljujući dužoj i široj platformi i 30 mm dužim međuosovinskim rastojanjem, putnici imaju bolju preglednost i više prostora za uživanje u prostranosti i završnoj obradi unutrašnjosti.

Položaj za vožnju spušten je za 35 mm u odnosu na prethodnu generaciju modela Civic kako bi se stvorio sigurniji, zaštićeniji osećaj za vozača i suvozača. Vidljivost u prednjem delu unapređena je poboljšanjem ugla pod kojim se gleda put za jedan stepen, dok je širina A stuba smanjena za 9 mm kako bi omogućila preglednost od 84,3 stepena, što je najbolji rezultat u klasi. Ovo takođe stvara osećaj otvorenosti i prostranosti u kabini.

Prednji prostor za ramena povećan je za 10 mm, a razmak između prednjih sedišta je povećan za 30 mm. Prostor za ramena na zadnjem sedištu u hečbek modelu je povećan za 20 mm, dok će putnici na zadnjem sedištu imati 95 mm više prostora za noge, kao i 45 mm više prostora za kolena. Udobnost putnika u zadnjem delu poboljšana je putem podesivih sedišta, a ulazak i izlazak svih putnika je sada lakši nego ikada.

Lagani, prozračni osećaj dodatno je pojačan pokretnim panorama krovom koji je dostupan u višim paketima opreme.

 

Najveći prtljažnik u klasi i svestranost

Prtljažnik ostaje vodeći u klasi i u pogledu zapremine (478 litara), kao i po pitanju lakoće pristupa i fleksibilnosti. Zadnja sedišta se mogu preklopiti u odnosu 60:40, niska visina praga i širok otvor prtljažnika (1120 mm) kombinovani sa ravnim podom prtljažnika olakšavaju utovar teških, širokih i dugih predmeta. Skriveni podni odeljak nudi dodatni skladišni prostor (nije dostupno u Sport modelima).

 

Vrhunski dizajn i kvalitet enterijera

Potpuno nov enterijer dizajniran je tako da omogući najudobniju i najsofisticiraniju kabinu u kompaktnoj klasi i daje novoj generaciji Civic modela potpuno moderan, elegantan i jednostavan izgled koji dopunjuje oštro oblikovanu spoljašnjost. Ovo je postignuto horizontalnim linijama koje naglašavaju osećaj širine i dužine, a samim tim i prostranost.

Sofisticirani, vrhunski enterijer unapređen je detaljima izrađenih od visoko kvalitetnih materijala, uključujući i instrument tablu iz jednog dela, meku na dodir, sa kvalitetnim materijalima i šavovima sedišta.

 

Tehnologija centralne konzole

Centralna konzola je u završnoj “piano black” boji i dizajnirana je u skladu sa centralnim ekranom na komandnoj tabli DII.

Donji deo ispred ručice menjača konfigurisan je kao kaseta sa dva nivoa, posebno predviđena za držanje elektronskih uređaja. Prednja kaseta omogućava brz pristup uređajima i preglednost, sa integrisanim bežičnim punjačem za pametne telefone koji podržavaju takvu tehnologiju. Rupa u centru konzole znači da kablovi mogu biti provučeni iz kasete drugog nivoa do prednje kasete, olakšavajući povezivanje kablovima i punjenje uređaja. LED osvetljenje poboljšava vidljivost kaseta noću.

Iznad kasete, kontrastna srebrna tabla sadrži nekoliko jednostavnih kontrola za podešavanje ventilacije, a LED osvetljenje doprinosi vrhunskom ambijentu.

Na vrhu centralne konzole nalazi se Honda Connect ekran u boji sa dijagonalom od 7 inča koji je osetljiv na dodir. Pored toga služi za kontrolu sistema za informisanje i zabavu i klima uređaja, dok je kod naprednijih modela ekran povezan sa kamerom za vožnjom unazad.

Potpuno novi izgled ekrana na instrument tabli pruža jasnoću i veoma intuitivnu upotrebljivost. Novi TFT LCD ekran sa dijagonalom od 7 inča koji služi za informisanje vozača (DII) zauzima najveći deo potpuno nove rekonfigurisane instrument table. Prikazuje očitavanje digitalnog tahometra i brzinomera. Široka oblast je integrisana u DII displej, u kojoj se vozač može prebacivati između ekrana za informisanje i zabavu, uključujući i uputstva za navigaciju, SMS i e-mail ekrana (uz izdavanje glasovnih komandi za odgovor), informacija o muzičkim numerama, kontakata iz pametnog telefona, informacija o putovanju i informacija o pametnom održavanju vozila.

Ovaj primarni ekran je okružen meračima temperature rashladne tečnosti i nivoa goriva, na TFT i LCD ekranima. Sve ekrane odlikuje visok kontrast, dobra čitljivost i korišćenje savremenog fonta. Kako vozač ulazi u automobil, instrumenti se postepeno osvetljavaju kako bi pružili sofisticiranu, toplu dobrodošlicu.

Skrolovanje i izbor informacija za prikaz u DII se vrši preko kontrola na levom kraku volana. Ove kontrole daju vozaču mogućnost da se kreće kroz DII režime i vrši podešavanja, obavlja tekstualne pretrage - kontakata ili muzičkih numera, na primer, kao i da bira prikaz željenih informacija na DII-u instrument table. Takođe, na levom kraku su integrisani Bluetooth HandsFreeLink telefonske kontrole. Kombinacija kontrola na volanu i DII displeja u vidnom polju vozača doprinosi smanjenju odvlačenja pažnje tokom vožnje.

 

 

Sledeća generacija Honda Connect donosi poboljšan, intuitivnije povezan multimedijalni sistem

 

Novi Civic dolazi sa drugom generacijom Hondinog Connect multimedijalnog sistema, koji nudi poboljšano intuitivno upravljanje i potpunu integraciju pametnih telefona putem Apple CarPlay i Android Auto funkcija.

Integracija sa Apple CarPlay znači da Honda Connect sada može dodati iPhone funkcionalnost vozačkom iskustvu, predstavljajući interfejs kroz potpuno novi ugrađeni ekran Civic modela. Vozači mogu dobiti uputstva, obavljati pozive, slati i primati poruke i slušati muziku sa ekrana osetljivog na dodir ili putem izdavanja glasovnih komandi ličnom asistentu Apple Siri. Aplikacije koje CarPlay podržava uključuju telefon, poruke, mape, muziku i drugi kompatibilan softver. CarPlay je kompatibilan sa iOS 8.4 i novijim verzijama i iPhone 5 i novijim modelima.

Android Auto je dizajniran kako bi vozačima pružio jednostavan, intuitivan način korišćenja Android pametnih telefona preko interfejsa dodira i glasa, smanjujući mogućnost odvlačenja pažnje. Android Auto je kompatibilan sa Android 5.0 i novijim verzijama, a podržane funkcije uključuju Google Maps, Google Now, poruke, muziku i brojne druge popularne aplikacije, u zavisnosti od tržišta.

Honda Connect može biti unapređen sa opcionom Garmin satelitskom navigacijom, sa unapred učitanim mapama, foto-realističnim prikazima predstojećih raskrsnica, navođenjem kroz kolovozne trake, izbegavanjem saobraćajnih gužvi u realnom vremenu, 3D modelima zgrada i terena i Eco Routingom funkcijom. Obezbeđeno je besplatno ažuriranje mapa u narednih pet godina, što je prednost jedinstvena za Hondu.

Opcije za dostupnu audio konfiguraciju variraju u zavisnosti od modela, od sistema sa četiri zvučnika snage 160 W, sistema sa osam zvučnika i 180 W ili premium sistema sa 11 zvučnika (465 W).

 

 

Standardni Honda SENSING u svim paketima opreme čini novi Civic jednim od najbezbednijih automobila u svojoj klasi

 

Potpuno novi Civic konstruisan je tako da zadovolji vodeće standarde bezbednosti u industriji. Uspeh razvojnog tima u stvaranju karoserije koja je po krutosti i tvrdoći vodeća u klasi, zajedno sa sveobuhvatnim paketom bezbednosnih tehnologija, pomoći će novom Civicu da dobije najviše ocene u najnovijim Euro NCAP testovima.

U skladu sa Hondinom filozofijom „Bezbednost za svakoga“, isti pasivni i aktivni bezbednosni sistemi su implemetirani u svim modelima novog Civica.

Honda SENSING paket aktivne bezbednosti i tehnologija koje pomažu vozaču biće implementirani u svim modelima novog Civic modela. Honda SENSING je jedan od najobuhvatnijih paketa bezbednosnih tehnologija u svojoj klasi. Koristi kombinaciju informacija dobijenih od radara i kamera, uz čitav niz naprednih senzora koji upozoravaju i pomažu vozaču u potencijalno opasnim situacijama.

 

Honda SENSING paket aktivnih bezbednosnih tehnologija obuhvata:

• Sistem za ublažavanje potencijalnih posledica sudara (CMBS), pomaže da se

automobil

zaustavi ukoliko sistem utvrdi da je sudar sa vozilom ispred neizbežan.

• Preventivno upozorenje pre potencijalnog sudara (FCW), skenira put ispred

kako bi upozorio vozače na potencijalni sudar i daje vizuelna i audio

upozorenja vozaču da preduzme korektivne mere kako bi se izbegao sudar.

• Sistem za nadgledanje kolovozne trake puta (LDW), detektuje da li se vozilo

udaljava od kolovozne trake u kojoj se trenutno nalazi, a da pri tome pokazivač

pravca nije aktiviran.

• Sistem ublažavanja skretanja sa puta (RDM), koristi podatke dobijene od

kamere montirane na vetrobranu za detekciju skretanja sa puta. Koristi

električno servo upravljanje (EPS) za primenu suptilnih korekcija kako bi vozilo

ostalo u traci, a u određenim situacijama može primeniti i automatsko kočenje.

• Sistem za asistenciju održavanja vozila u traci (LKAS), pomaže automobilu da

ostane u sredini trenutne trake, detekcijom linija na putu i pravljenjem malih

korekcija kako bi automobil ostao u svojoj traci.

• Adaptivni tempomat (ACC), omogućava vozaču da odredi željenu brzinu i

rastojanje od vozila ispred.

• Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR), detektuje i automatski

prepoznaje znakove na putu i prikazuje ih na instrument tabli automobila.

• Sistem inteligentne adaptacije brzine (ISA), kombinuje automatsko ograničenje

brzine koju je odredio vozač u kombinaciji sa TSR sistemom kako bi automatski

podesio brzinu vozila na onu koju je pokazivao poslednji saobraćajni znak.

• Inteligentni adaptivni tempomat (I-ACC), predviđa i automatski reaguje na druga

vozila koja skreću ispred vas na autoputevima sa više traka.

 

Ostale bezbednosne tehnologije u novom Civic uključuju:

• Sistem nadgledanja mrtvog ugla, koristi radarsku tehnologiju da automatski

detektuje i upozori vozača kada se drugo vozilo nalazi u mrtvom uglu.

• Sistem za nadgledanje unakrsnog saobraćaja, koristi radarske senzore na

zadnjem delu vozila da upozori vozača na približavanje vozila prilikom vožnje

unazad.

• Retrovizor vidljiv pod više uglova, daje vozaču potpunu preglednost i samim tim

bezbrižnost prilikom vožnje unazad; normalnih 130 stepeni, širokih 180 stepeni i

pogled odozgo na dole.

 

Takođe, standardni deo opreme su Asistencija stabilnosti vozila (VSA) sa kontrolom proklizavanja, koja poboljšava mogućnost kontrole dok vozilo ubrzava, koči, skreće i Indirektni sistem za praćenje pritiska u gumama (TPMS).

 

Potpuno nov Civic dizel ispoljava najbolju dinamiku, prefinjenost i sofisticiranost do sada.

 

Honda je iscrpno revidirala svoj dizel motor 120 KS 1,6 litara i-DTEC za sasvim novu gamu Civica, nudeći izuzetnu kombinaciju performansi i efikasnosti. Cilj razvoja ovog motora bio je da se postigne atletska reakcija i agilan osećaj za vozača, veća prefinjenost kroz primenu preciznih tehnologija i niži nivoi emisija NOx.

Četvorocilindrični 1.597cc i-DTEC dizel motor daje maksimalnu snagu od 120 KS (88 kW) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 300Nm pri 2.000 o/min, tako da pokreće Civic od nule do 100 km/h za 10,5 sekundi. Emisije CO2 (u skladu sa ažuriranim NEDC uslovima testiranja) iznose 91 g/km (Civic Sedan) i 93 g/km (Civic Hečbek), kada su opremljeni šestostepenim ručnim menjačem. Kombinovane vrednosti ekonomičnosti goriva u skladu sa ažuriranim uslovima testiranja iznose 3,4l/100 km (Sedan) i 3,5l/100 km (Hečbek).

Unapređenja dizel motora od 1,6 litara obuhvataju poboljšanja radi smanjenja trenja u cilindru, uvećavaju efikasnost konverzije NOx, i dalje razvijaju podobnost automobila za vožnju. Hondini inženjeri primenili su nove procese proizvodnje, uveli različite materijale, i pronašli komponente nove generacije kako bi isporučili iscrpno revidirani motor.



Laka aluminijumska struktura
Hondin i-DTEC motor od 1,6 litara sastoji se od lake aluminijumske glave cilindra spojene sa livenim otvorenim blokom motora visokog pritiska sasvim od aluminijuma zbog minimalizacije težine motora.

U revidiranoj i-DTEC jedinici, spoljni dizajn je pojačan, sa dodatnim livenim rebrima na površini bloka cilindra. Ova rebra uvećavaju strukturnu rigidnost i, dosledno tome, poboljšavaju upravljanje bukom, vibracijama i oštrinom.

Laka glava cilindra sa dve bregaste osovine (DOHC) izrađena je od aluminijumske legure livene pod pritiskom. U ovoj preprojektovanoj jedinici, glavi je potrebno manje ojačanja zahvaljujući boljem hlađenju u bloku, tako da je debljina – pa stoga i težina –aluminijumske strukture smanjena. Nova komponenta je za 280 grama lakša nego u motoru i-DTEC od 1,6 litara prethodne generacije, što predstavlja smanjenje od 2%.



Klipovi i klipnjače
U prethodnom 1,6 i-DTEC motoru, klipovi su bili od aluminijuma. U revidiranom i-DTEC motoru, klipovi su proizvedeni od čelika. Upotreba kovanog čelika smanjuje gubitak hlađenja. Sprečava da toplotna energija umakne iz bloka motora i omogućava povećanje termičke efikasnosti. Ova promena omogućava da glava cilindra bude tanja i lakša, ali bez umanjenja trajnosti. Jaka, laka i tanka radilica takođe dodatno smanjuje težinu.

Tehnologija smanjenja trenja


Ključni cilj razvojnih inženjera Honde koji su radili na prethodnom 1,6 i-DTEC bio je da smanje mehaničko trenje dizel motora do nivoa koji se obično povezuje sa benzinskim motorom. Sa ovom novom, revidiranom 1,6 i-DTEC jedinicom, razvoj je pošao korak dalje, uz dodatne tehnologije smanjenja trenja.

Novi 1,6 i-DTEC motor sadrži „super podešavanje ravni“, koje spušta nivo trenja između klipova i unutrašnjih strana cilindara stvaranjem ultraglatke površine. Podešavanje ravni je dvofazni mašinski metod koji primenjuje dva procesa brušenja umesto konvencionalnijeg jednog procesa brušenja. Ovo takođe pojačava dugoročnu otpornost motora na habanje.

Manje trenje generiše manje toplote, pa tako podešavanje ravni doprinosi i nižem maksimalnom pritisku sagorevanja (Pmax) u cilindrima: od 15,8 MPa u prethodnom 1,6 i-DTEC do 14,6 MPa u novorevidiranom motoru. Spuštanjem temperature i pritiska tokom sagorevanja, Honda je uspela da unapredi ekonomičnost potrošnje goriva 1,6 i-DTEC motora, uz istovremeno uvođenje dodatnih tehnologija smanjenja proizvedenih NOx – što bi tipično uvećalo potrošnju goriva.

Nesmetanije funkcionisanje internih mehanizama pomaže u poboljšanju efikasnosti; takođe poboljšava reakcije motora, pa vožnja automobila daje više atletskog osećaja.



Efikasni turbopunjač nove generacije


Revidirani 1,6 i-DTEC primenjuje turbopunjač sa novim dizajnom. On obuhvata veoma efikasan dizajn varijabilnih zakrilaca, a rotacionu brzinu precizno kontroliše elektronika automobila, tako da minimalizuje turbo kašnjenje i pruža optimalnu kombinaciju vuče niskog do srednjeg opsega i performansi pri velikim brzinama. Gubitak energije iz sistema niži je nego u prethodnom i-DTEC motoru, zahvaljujući novom dizajnu kompresora u turbopunjaču.



Efikasni sistem ubrizgavanja goriva i protoka vazduha u motoru


Motor od 1,6 litara koristi elektromagnetni sistem ubrizgavanja goriva koji je sposoban da radi pod visokim pritiskom od 1800 bara. Viši pritisak goriva, koje se brže ubrizgava, sa finijom atomizacijom mlaza goriva koje se meša sa vazduhom u komori. Ovo za rezultat ima čistije i efikasnije sagorevanje što pomaže postizanju niskih emisija i potrošnje goriva.

Cilindri i-DTEC motora imaju visoku volumetrijsku efikasnost, sa visokim ulaznim protokom i otvorom glave za veliko kovitlanje koji precizno kontroliše proces sagorevanja kako bi se smanjile vrele tačke koje stvaraju neželjene emisije. Protok vazduha u motoru kontroliše se upotrebom sistema EGR (recirkulacije izduvnog vazduha) koji radi pod visokim i niskim pritiskom kako bi se smanjile emisije NOx.

Honda je unela izvestan broj promena u injektore (dizne) kako bi se smanjile emisije. Dodatak post-ubrizgavanja pod nižim brojem obrtaja motora uvećava izduvnu temperaturu i omogućava ranije aktiviranje katalitičkog kovertora, kao i povećanje pilot frekvencije ubrizgavanja što takođe doprinosi smanjenju nivoa NOx. Pri većim broju obrtaja motora, ako dođe do regeneracije filtera čestica, primenom višestrukih post-ubrizgavanja smanjuje se razvodnjavanje ulja i pomaže u održavanju efikasnih performansi motora.



Tehnologija niskih emisija


Hondin novi 1,6 i-DTEC jedan je od prvih motora koji će biti zvanično testirani u postupku Emisija u stvarnoj vožnji (RDE) da bi se validirali nivoi emisija NOx i čestica. Dizel pogonski sklop ima novi sistem NOx skladišnog konvertora (NSC) sa višom gustinom procesorske ćelije, što omogućava bržu konverziju i smanjenje emisija. Filter za čestice sa tankim srebrnim premazom dodatno poboljšava efikasnost sagorevanja materija čestica i uvećava brzinu sagorevanja čađi pod regeneracijom, što produžava trajnost izduvne komponente, usled kraće proizvodnje toplote u filteru za čestice.

Testovi Emisija u stvarnoj vožnji (RDE) mere zagađivače poput NOx koje emituju automobili dok se voze po drumu. RDE testovi obavljaju se pored laboratorijskih test ciklusa kao što su NEDC i WLTP da bi obezbedili niske emisije vozila u uslovima vožnje po putevima širom Evrope.



„Idle Stop-Start“


Civic i-DTEC od 1,6 litara opremljen je Hondinim „Idle Stop“ sistemom kao standardom. Sistem smanjuje sveukupnu potrošnju goriva i pomaže u postizanju emisija CO2 od samo 91 g/km (Civic Sedan) i 93 g/km (Civic Hečbek), kad je opremljen šestostepenim ručnim menjačem (u skladu sa ažuriranim uslovima NEDC testiranja).



Revidirani šestostepeni manuelni menjač


Osećaj nesmetane i precizne promene stepena prenosa rezultat je pojačanog prstena sinhronizatora u mehanizmu za sinhronizaciju šestostepenog manuelnog menjača. Promena trenja zupčanika smanjena je za 40 procenata u poređenju sa ranijim generacijama modela Civic i među najboljima je u klasi.

Spiralni mehanizam za vožnju unazad menjača sa konstantnom interakcijom zupčanika značajno smanjuje buku, a dvostruko rotacioni zamajac takođe doprinosi boljem upravljanju bukom, vibracijama i oštrinom.

Devetostepeni automatski menjač će pojačati opcije pogonskog sklopa modela Civic sredinom 2018. godine, što će biti njegova prva primena u automobilu sa pogonom na dva točka.