Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda je otkrila koncept potpuno novog vozila sa gorivnim celijama vodonika, Honda FCV i koncept eksternog napajanja (Honda Power Exporter Concept). Sistem se sastoji od uređaja koji služi za eksterno napajanje električnom energijom. Ovaj koncept omogućava snabdevanje naizmeničnom strujom iz samog FCV vozila sa maksimalnom izlaznom snagom od 9 kW*1.

Prodaja ovog potpuno novog FCV vozila, koje će biti zasnovano na ovom konceptu, prvo će krenuti u Japanu do kraja marta 2016., a zatim postepeno i na tržištu Amerike i Evrope.

 

Pored samog FCV vozila i eksternog uređaja za napajanje, Honda će ubuduće promovisati i primenu novih baznih stanica za punjenje Smart Hydrogen Station – kompaktnu stanicu za vodonik koja primenjuje Hondin originalni sitem elektrolizera sa visoko-diferencijalnim pritiskom.

Na ovaj način, Honda se kreće napred, prema društvu koje u budućnosti koristi vodonik, kroz tri ključna koncepta – ‘proizvesti’, ‘koristiti’ i ‘povezati’– i nastavlja da teži ka društvu bez -ugljen monoksida CO2.

Honda gleda na vodonik kao veliki potencijal, kao energent nove generacije zbog činjenice da se vodonik može proizvesti kroz razne oblike energije i da se lako može skladištiti i prenositi.

 

Zasnovana na ovom gledištu, Honda je pozicionirala FCV, koji koristi električnu energiju proizvedenu kroz hemijsku reakciju vodonika i kiseonika, kao izvor energije za napajanje i pokretanje motora - kao krajnje ekološki odgovorno vozilo, uz proaktivan prilaz istraživanju i razvoju FCV još od kasnih 1980-tih.

U 2002., Honda FCX postaje prvo*2 vozilo sa gorivnim ćelijama na svetu, koje je sertifikovano od Američke agencije za zaštitu životne okoline (EPA) i Kalifornijskog odbora za Vazdušne resurse (CARB). Sa ovim sertifikatima, Honda je počela iznajmljivanje (zakup) Honda FCX u Japanu i Americi. 2003., Honda razvija Honda FC STACK, u svetu prvi*2 sistem gorivnih ćelija koji može startovati na temperaturama ispod tačke zamrzavanja. Zatim u 2005., Honda postaje prva kompanija*2 u svetu koja počinje da daje u zakup FCV individualnim klijentima u Americi.

U 2008., Honda počinje da daje u zakup FCX Clarity, bez presedana vozilo za gorivnim ćelijama vodonika, koje ne samo da nudi maksimalno „čiste“ performanse, već i novu vrednost i izgled automobila, uključujući inovativni sedan - tip dizajn vozila i osećaj u vožnji koji prevazilazi sva konvencijalna vozila.

 

Kao što pokazuju i rezultati, Honda je danas vodeća kompanija u oblasti razvoja FCV, uzimajući u obzir neverovatan broj informacija i podataka dobijenih od klijenta koji su uzeli vozila u zakup u Japanu i Americi, uključujući i stvarne povratne informacije od individualnih korisnika i podaci o vožnji iz vozila.

 

Honda FCV Concept je koncept automobil za Hondin FCV sledeće generacije, naslednik modela FCX Clarity, sa kojim Honda stremi da dostigne još veća poboljšanja i performanse kao i smanjenje troškova.

 

Novorazvijeni sistem gorivnih ćelija vodonika instaliran na ovo konceptno vozilo ima 33% manje kućište nego prethodni sistem gorivnih ćelija, a opet daje snagu veću od 100 kW i izlaznu gustinu od 3.1 kW/L, što dovodi do ukupnog poboljšanja performansi u iznosu od 60% u odnosu na prethodnu verziju gorivnih ćelija.

 

Hondin FCV sledeće generacije biće prvi na svetu*2 FCV u verziji sedan vozila sa komletnim sistemom i pogonom, smanjenjim da može stati u motornom prostoru vozila (ispod haube).

Ovakav raspored omogućuje u kabinskom prostoru potpuni komfor za petoro odraslih putnika, i takođe omogućuje razvoj ovog vozila u različite modele u buducnosti, kada će i veća rasprostranjenost i upotreba FCV vozila davati mogućnost klijentima da biraju.

Honda FCV koncept je takođe opremljen rezervoarom visokog pritiska za vodonik od 70 Mpa, koji obezbeđuje domet vožnje preko 700 km*3. Rezervoar se moze dopuniti za otprilike tri minuta*4, čineći pretakanje goriva brzo i jednostavno kao za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Osim toga, Honda FCV koncept ima i funkciju sistema eksternog napajanja*5, koji je prošao veliki broj verifikacionih testova sa FCX Clarity. U kombinaciji sa eksternim sistemom napajanja, ovaj FCV može funkcionisati kao mala pokretna električna elektrana, koja proizvodi i obezbeđuje električnu energiju domaćinstvu ili više njih u slučaju elementarnih nepogoda ili drugih nepredviđenih situacija.

Nastojeći da da svoj doprinos u predstojećem „energetskom društvu“ vodonika’, Honda će nastaviti sa preuzimanjem novih izazova u oblasti tehnologije vodonika, uključujući i bazne stanice za punjenje - Smart Hydrogen Station, FCV i uređaje za eksterno napajanje.

 

*1 Honda interna merenja

*2 Honda interna istrazivanja

*3Honda interna merenja na JC08 modelu koristeći vodonične rezervoare sa pritiskom punjenja od 70 Mpa. Domet moze biti kraći u zavisnosti od upotrebe i stanja na putu (spoljna temperatura, saobraćaj, itd.) i kako se vozilo vozi (nagli startovi, upotreba klima uređaja i sl.)

*4 Vreme potrebno za dopunu moze varirati u zavisnosti od uslova.

*5 Japanska verzija.