2016 moto
2016 moto 1
2016 moto 3
2016 moto 4
2016 moto 5
2016 moto

Honda X-ADV prvi svetski SUV motocikl

Razmotrite atribute prosečnog motocikla u avanturističkom stilu – velika primamljivost zbog mogucnosti da stigne svuda, uspravan položaj sedenja prilikom vožnje koji pruža sjajnu vidljivost i izuzetna sveobuhvatna korist, bilo da je rec o radu ili igri. Onda pomislite na tipičnog putnika na relaciji kuća-posao-kuća; mogao bi to da bude skuter ili bicikl, ali lako će se njime upravljati, kad je tako okretan i nabijen pogodnostima, efikasnošću i korisnim skladišnim prostorom.


Iskombinujte ta dva i pojaviće se nešto zanimljivo. Mašina ce imati grubu pojavu u stilu SUV-a. Sasvim će se lako snalaziti po velikom gradu, a imaće mnoštvo vrhunskih osobina koje u takvom velikom gradu olakšavaju život. Imaće takođe i snagu motora i sposobnost šasije da u svaku vožnju ubrizgaju obećanje pustolovine. Sa izgledom kreiranim u Hondinom centru za istraživanje i razvoj u Rimu, Honda X-ADV je mašina koju su napravili inženjeri. Kao ništa drugo odranije, on ocrtava novi osećaj nezavisnosti na dva točka i osnažuje vozačevu urođenu želju da se oslobodi stega, putuje i uživa u novim iskustvima. I hvata suštinu slobode na dva točka u uzbudljivom novom obliku.

Sa stilski oblikovanom, robusnom karoserijom i uzdignutim držanjem Honda X-ADV jasno istice da je spreman za terensku vožnju. A grub izgled je u skladu sa prakticnošcu; ram je dizajniran tako da omoguci skladišni kapacitet od 21L ispod sedišta. Model X-ADV je opremljen i 5-smernim podesivim vetrobranom, konusnim aluminijumskim upravljacem, štitnicima za šake Africa Twin, prikazom instrumenata u Reli stilu i centralnim postoljem. Sistem Pametnog kljuca donosi svakodnevne pogodnosti.

Vešanje za duga putovanja napred i pozadi apsorbuje udare, uz pomoc robusnog 17-incnog/15-incnog prednjeg i zadnjeg tocka sa kracima, i guma sa blok-šarama. Dualne radijalne cetvoroklipne kocione celjusti daju znatnu snagu kocenja sa ABS kontrolom.
Hondin menjac sa dualnom spojkom (DCT) je standardna oprema, a X-ADV aplikacija bira niže stepene prenosa za pametniju reakciju u D modu; 3 nivoa S moda dostupna su sa obrascima promena brzine za vožnju jaceg sportskog karaktera. Za 2018. godinu ugraden je i G prekidac kako bi pojacao terenske performanse.


U savršenom skladu sa DCT menjačem, dvocilindarski motor modela X-ADV od 745 kubika daje snažan obrtni moment od niskog do srednjeg opsega, uz ubrzanje koje privlači pažnju već od veoma niskog broja obrtaja. Prevaljuje 27,9km/l (u WMTC modu) i sada sadrži izbornu Hondinu kontrolu obrtnog momenta u dva nivoa (HSTC), koja se može i iskljuciti.
Za 2018. je dostupna i verzija od 35kW koja omogućava vlasnicima dozvole A2 da uživaju u modelu X-ADV. Ova nova verzija može se lako konvertovati u verziju sa punom snagom u odgovarajućem trenutku kod prodavca Honde.


Stilizaciju modela X-ADV zamislio je i razvio Hondin tim za istraživanje i razvoj u Italiji, kako bi izrazio duh pustolovine u svakoj liniji dizajna. Stenovita vertikalna linija koju opisuje prednja oplata kombinuje sofisticiranost i robusnost. Istaknuta karakterna linija proteže se od prednjeg kraja do zadnjeg zahvaljujuci oplati pod uglom i bocnim zaslonima. Silueta je namerno uspravna, sa kratkim, kondenzovanim stilom karoserije da bi dodatno naglasila pustolovni izgled.


Bilo da je rec o komutiranju ili turing-vožnji, vetrobran modela X-ADV podešava se bez alata kroz 5 položaja od niskog do visokog, za bolju zaštitu od vetra i vremenskih uslova. Ukupna razlika u visini je 136mm, sa nagibom od 11° izmedu najviše i najniže tacke. Sva svetla su u LED izvedbi, a uski dvostruki farovi (podeljeni rešetkom od mrežice), kompaktni migavci i zadnje svetlo sa dualnim socivom daju modelu X-ADV markantnu pojavu na putu.
Veliki cetvrtasti CRF450 ekran s instrumentima u Reli stilu kohezivno je postavljen i prikazuje sve informacije potrebne vozacu oko velikog centralnog kružnog brzinomera i tahometra. Vecina informacija koje se proveravaju vizuelno nalazi se na vrhu, u liniji pogleda, dok je sve ostalo postavljeno logicnim redosledom s obe strane.


Sva svetla upozorenja koja se odnose na motor smeštena su u dnu. Zaseban prikaz, tik iznad aluminijumskog konusnog upravljaca u terenskom stilu, pokazuje status parking kocnice i migavaca.
Otporni plasticni štitnici za šake – istog dizajna kao što je onaj korišcen za CRF1000L Africa Twin – otklanjaju vetar i kišu na putu i štite ručice i šake od udara van puta. Peskirana 2,5mm debela aluminijumska ploča za zaštitu motora štiti X-ADV odozdo.
Ptrljažnik zapremine 21L pod sedištem prima kacigu koja prekriva celo lice u pustolovnom stilu i osvetljen je integrisanim LED svetlima; tekstura njegove površine daje jednoobrazno osvetljenje bez odsjaja. Utičnica od 12V takođe se nalazi ispod sedišta. Centralno postolje – sa senzorom za naginjanje – standardna je oprema i dopušta da se X-ADV parkira na nagibu bez straha da ce se preturiti.

X-ADV koristi Pametni kljuc, koji se nalazi u džepu vozaca i otklanja potrebu za upotrebom kljuca za paljenje, otkljucavanje poklopca za gorivo i sedišta. On ima dva prekidaca: Jedan ukljucuje ili iskljucuje pametnu funkciju, a drugi je za „odziv“, i aktivira migavce da trepcu radi identifikacije sa udaljenosti.
Kada je Pametni kljuc prisutan, jednim pritiskom na glavni prekidac on se pali i može se okrenuti, tako da vozac dobija kontrolu nad bravom za paljenje i upravljanje i, preko dva preklopna prekidaca, nad poklopcem za gorivo i sedištem. Takode se osvetljava kad se pritisne – ili kad se aktivira funkcija odziva u Pametnom kljucu – plavim svetlom. Imobilizator je standardni deo opreme, a mehanizam spojnice u glavnom prekidacu sprecava otkljucavanje upravljaca silom.

Kao opcije, dostupne su dve gornje kutije: ona od 45L prima dve kacige koje prekrivaju celo lice, može se dobiti u četiri boje i opremljena je naslonom. Manja kutija od 35L obojena je kao aluminijum i prima jednu kacigu koja pokriva celo lice. Dostupni su i zadnji ram, prednje šipke, štitnici za noge/stopala i podne ploče.

X-ADV je dostupan u tri opcije boja:

Candy Chromosphere Red – novo za 2018.
Matt Bullet Silver
Pearl Glare White.

Model X-ADV ima paralelni dvocilindarski motor od 745 kubika, sa tečnim hlađenjem SOHC i 8 ventila, projektovan za to da daje snagu od niskog do srednjeg broja obrtaja. U kombinaciji sa nižim stepenima prenosa DCT-a, on pruža pametno i momentalno ubrzanje kako iz stajanja, tako i iz brzine od 30km/h. Vršna snaga je 40,3kW pri 6.250rpm sa maksimalnim obrtnim momentom od 68Nm pri 4.750rpm. Za 2018. godinu, ograničenje u broju obrtaja podignuto je na 7.500rpm kako bi se omogucilo prirodno korišcenje performansi motora u višem opsegu broja obrtaja.
Za vlasnike dozvole A2 dostupna je sada i verzija od 35kW, koja se može lako konvertovati u verziju pune snage kod prodavca Honde u odgovarajucem trenutku. Isto tako, biće moguće svesti verziju pune snage na 35kW tako što ce prodavac Honde moći da zameni standardnu prigušnu zaklopku i remapira ECU. U većini situacija vožnje, restrikcija vršne snage nije primetna i vreme ubrzanja od 0-100m istovetno je sa verzijom pune snage.

Još jedan dodatak modelu X-ADV za 2018. godinu jeste Hondina izborna kontrola obrtnog momenta (HSTC). Ona se sastoji iz 2 nivoa; Nivo 1 dopušta izvesno proklizavanje zadnjeg točka – na primer na šljunku ili zemlji – dok Nivo 2 daje vuču koja uliva samopouzdanje na klizavim putevima. Nivo 2 se podrazumeva od paljenja motora, a pritiskom na dugme na levoj ručici upravljača postavka se menja na Nivo 1. Pritiskanjem i zadržavanjem dugmeta HSTC se može isključiti.


Promer i hod su podešeni na 77 x 80mm i ova arhitektura relativno dugog hoda (kao i specijalno oblikovane komore za sagorevanje) kombinuje se sa radilicom visokoinercione mase kako bi proizvela velike kolicine obrtnog momenta. Dvostruki balanseri potiru vibracije od inercije pri vecem broju obrtaja, što obuzdava motor, ali i dalje dopušta markantno „pulsiranje“ do kojeg dovodi njegovo paljenje pri 270°.
PGM-FI optimalizuje tacan odnos goriva i vazduha kao i vreme paljenja potrebno za kompletno i cisto sagorevanje; X-ADV motor se uklapa u EURO4 sa emisijama CO2 od 81g/km i potrošnjom goriva od 77,7 mpg (WMTC mod), što daje domet od približno 186 milja sa rezervoarom za gorivo od 13,1L.

Hondin DCT je sve popularniji, na svakoj mašini kojoj je pridodat, i standardna je oprema na modelu X-ADV. Sistem koristi dve spojke: jednu za polazak i 1., 3. i 5. brzinu: drugu za 2., 4. i 6. dok se glavna osovina svake spojke nalazi u onoj drugoj. Svaku spojku nezavisno kontroliše sopstveno elektrohidraulično kolo.


Postoje dva automatska moda plus MT mod za manuelne promene brzine. Specifično za X-ADV – i davanje ubrzanja radi snalaženja u gustom saobraćaju – standardni automatski D mod bira niže stepene prenosa u poređenju sa drugim mašinama opremljenim DCT-om.
S mod (koji prebacuje naviše i naniže pri većem broju obrtaja nego D mod za više sportske vožnje) nudi tri nivoa performansi koji odgovaraju sklonostima vozača; svaki nivo je programiran sa progresivno agresivnijom reakcijom za X-ADV. Odabrani nivo se čuva, i predstavlja podrazumevani S mod za sledeće vožnje. I on je prikazan na kontrolnoj tabli.
Terenska funkcionalnost modela X-ADV sada je takode pojacana G prekidačem postavljenim na desnoj strani table s instrumentima. U ovom elementu već uživaju vozači modela Africa Twin, i pomeranje G prekidača u ma koji mod vožnje poboljšava vuču i kontrolu nad mašinom smanjenjem količine klizanja spojnice tokom promena brzina.
X-ADV koristi celicni ram od cevi koji pruža veliki skladišni prostor ispod sedišta zajedno sa uskim zadnjim sedištem širine 450mm. Zatur i predtrag su podešeni na 27°/104mm sa osovinskim razmakom od 1590mm. Ugao upravljanja od 39° (i precnik okretanja od 2,8m) omogućava modelu X-ADV manevrisanje u gustom saobraćaju. Vešanje za duga putovanja –153,5mm napred i 150mm pozadi – dopunjeno je visinom iznad tla od 162mm. Nosivost je 238kg. Visina sedišta od 820mm i široki upravljac postavljen na 910mm obezbeduju uspravan položaj u vožnji i visoki pogled, što daje sjajnu vidljivost i kontrolu, a konture sedišta dopuštaju da se lako dosegne zemlja.


Za upravljanje po teškom terenu, USD viljuška tipa kertridž od 41mm podešava prethodno opterećenje opruge i prigušavanje odskoka. Podesivi zadnji amortizer sa prethodnim opterećenjem opruge sastoji se od jedne cevi u dizajnu podeljenog pritiska i upravlja oscilujućom viljuškom – konstruisanom od mašinski izrađenog šupljeg poprečnog dela i krakova u obliku slova U (u preseku) – preko Pro-Linka.
Prednji točak od 17 inča i zadnji od 15 inča koriste krake od nerđajućeg čelika otporne na rđu i doprinose stabilnosti modela X-ADV tako da se težak teren može savladati komforno. Gume sa blok šarom doprinose kvalitetu vožnje, a Dunlop-ventili u obliku slova L olakšavaju proveru pritiska vazduha. Gume su veličine 120/70 R17 i 160/60 R15 napred i pozadi.
Dualno radijalno postavljene naspramne četvoroklipne kočione čeljusti stiskaju diskove od 296mm i rade kroz ABS.